Igår var jag på gymmet och sprang och körde styrka. Det är ju så skönt när man väl är där och  efteråt också. Sedan åt vi renskavsgryta med ris och lingon. Så himla gott. Pappa brukar göra det, jag gjorde en variant på vad jag tror han har i och ett recept. Gott blev det! 
Jag hade;
Två paket renskav
En burk med Philadelphia 
Senap, lite honung, buljong, 
Champinjoner och rödlök
Salt peppar
Och lite lingon i med, blev så fin färg av dem! Så stekte jag allt i gjutjärnsgrytan.    
Tyvärr tog jag ingen bild på det..
Övervägde att ta på matlådan men lät bli, såg inte alls lika gott ut där:)




Föresten, snart är det jul igen, the most wonderful time of the year! ser fram emot november och december i Göteborg :) Känns mysigt! Kanske tillochmed kan övertala Andreas om en julgran.. To be continued..



Kommentera

Publiceras ej